Blogg

Ta din budgetering till nästa nivå i höst - ny teknologi som förenklar processen

Skriven av Michaela Westberg | Oct 4, 2022 8:24:29 AM
Exopen har länge tänjt på gränserna vad gäller nya, smarta lösningar som effektiviserar hur företag budgeterar. I tid till höstens budgeteringar vill vi även slå ett slag för vår revolutionerande scenariohantering. Med Exopens plattform kan du enkelt utforma en budget som tar flera olika möjliga scenarion i åtanke, vilket gör att ditt företag enklare kan vara förberedd för olika framtidshändelser. 

Budget- och prognosarbetet har länge varit ett stressmoment för dig som ekonom men även en tidskrävande aktivitet för övriga i verksamheten. Att underhålla rimliga och kontinuerligt uppdaterade prognoser där förutsättningarna ständigt förändras skapar ofta stor frustration och kostar mycket i tid och pengar. Med hjälp av ny teknologi har vi på Exopen kunnat ta fram produkten Exopen Planning - något som tidigare inte var möjligt och som sätter användarvänligheten i fokus.

Vi vill förenkla och förnya sättet som företag både ser på budgetering och förändra hur det görs i praktiken. Alla företag vill ha en enklare och snabbare planeringsprocess utan att göra avkall på kontroll och kvalitet.

Jag intervjuade vår CTO Patrik Kullman för att få en ytterligare inblick i den nya uppdaterade produkten som han och hans team har tagit fram. 

- Vi ser många initiativ och trender inom verksamhetsstyrning och finansiell planering såsom Beyond Budgeting, flexibla planeringsperioder, prediktiv analys och top-down budgetering och erbjuder plattformen som gör det möjligt för företag att ta dessa steg, i den takt det lämpar sig för verksamheten, säger Patrik Kullman, CTO på Exopen

- Exopen har använt våra 20+ år i branschen för att utforma en friktionsfri process med ny och modern teknologi som öppnar dörren för att faktiskt kunna bli snabb i sin finansiella planering oavsett om du jobbar med drivare eller konton eller en kombination. Användarvänligheten gör de värdeskapande aktiviteterna givande och tydliga för samtliga inom din organisation, fortsätter Patrik.